Het allerlaatste backpackverhaal! - Reisverslag uit Kanton, China van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu Het allerlaatste backpackverhaal! - Reisverslag uit Kanton, China van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste backpackverhaal!

Blijf op de hoogte en volg Rik & Gerie

28 Mei 2014 | China, Kanton

Lieve allemaal..
Tja, daar zit je dan weer.. In het vliegtuig op weg naar huis.. Hoewel we eigenlijk helemaal niet zoveel zin hadden in Phuket (en ook al klinkt dat heelv erwend, we waren het reizen gewoon een beetje beu. Op het moment dat er voor de eerste keer: 'we gaan bijna naar huis' valt, ga je je daar ook steeds meer op instellen en dan is het op een gegeven moment ook gewoon wel goed geweest).

Nonetheless, (desalniettemin!) hebben we een mooie week gehad in Phuket. Volgens mij de tweede dag waren we ergens in een restaurantje aan het ontbijten (rijstgerecht uiteraard) en toen stak de serveerster meerdere keren een verhaal af dat haar man taxichauffer was.. Jaja, dachten we.. Maar na veel ge-onderhandel en getouwtrek met de prijs, kwamen we tot een deal: voor 1400 TBT (Thaise Baht) zou hij ons rondscheuren, zou zij meegaan als gids en zouden we de volgende dingen bekijken: Big Budha, Wat Chalong temple, een uitkijkpunt over zee en een aantal straten in het oude Phuket... Bijkomende afspraak was dat hij ons dan dinsdagmorgen om 6 uur naar het vliegveld zou brengen, wat hij vanmmorgen ook deed! :) onderweg zijn we bij een cashewnotenfabriek geweest en hebben we diverse olifanten gezien..

Bij de aanblik van die prachtige dieren, met een klein stoeltje erop, zodat wij met onze dikke westerse kont erop kunnen rondrijden, bedachten we ons en hielden we het maar bij een paar mooie foto's.

Het snorkelen is er ook niet van gekomen, maar we hebben een prachtige tocht gemaakt in de Nga Pang (?) Bay, in het noorden van Phuket... Magisch mooi! En een aanrader, omdat de man niet alleen op geld uit is, maar je er (voor de verandering) ook nog iets voor teruggeeft: kwaliteit.

Gisteren onze laatste Thaise maaltijd. Rik vierde dit met een inmense pot bier, ik met een heerlijke mango juice en - daar begon ik de fout.. - een 'mild' gerecht..
Pfoeeeeeei, dat het ik geweten.. (Er is een tekenfilmpje met een diertje die dat geluid maakt en dan komen er allemaal vlammen uit z'n bek... Ah! Helibel!! Nou, xo voelde ik me ook ongeveer haha.. Even een uitstapje voor de Disneyfanaten onder ons ;) ) Een half uur later had ik nog tintelende lippen van mijn 'milde' gerecht..
Maar vooruit.

Phuket is in onze ogen vriendelijker dan Bali. Ze vragen je niet om de drie passen of je nieuwe sunglasses wilt, ze bieden je alleen om de 12 passen een taxi aan.. Toch een aanzienlijke verbetering vonden wij.

We hebben een week lang ongestoord mango gegeten, gezwommen in de zee, gebrainstormd over 14 augustus en hebben langzamerhand de dagen afgeteld naar vandaag, de dag dat we weer naar huis gaan..

Ongelooflijk onwerkelijk.. We hebben onze held Deon (je weet wel die taxichauffeur die ons 50 dollar gaf en midden in de nacht rijst bracht in Singapore) nog een mailtje gestuurd van tevoren, maar hebben hem helaas niet meer gezien..

En nu zitten we in een aardig vol vliegtuig en zijn wij ongeveer de enige blanken. We vliegen met China Southern Airlines en Rik bekijkt het momenteel vanuit de binnenkant van zijn ogen, haha.

Ik probeer heel stoer wakker te blijven, want we moeten straks in China nog één keer overstappen en DAN, als ik weet dat we 'veilig' op weg naar Amsterdam zijn, dan probeer ik wel een beetje te slapen hihi..

Tot ...
in Nederland?!

Ps. Inmiddels geland en alle vluchten overleefd!! :-)

Ik wil iedereen die ons de afgelopen maanden heeft gevolgd, hartelijk bedanken voor alle berichtjes en het meeleven!!

Liefs Rik en Gerie

• 28 Mei 2014 - 18:57

Henrieke:

Welkom thuis ♡

• 28 Mei 2014 - 20:51

Marieke:

Leuk nog een verhaaltje ter afsluiting
    Welkom terug in Nederland

• 28 Mei 2014 - 23:27

Aart Liesbeth:

Lieve Gerie en Rik
    Wat weer een leuk verhaal de laatste, jammer maar ook fijn dat jullie nu weer thuis zijn.
    Nu nog alle verhalen eens doorlezen, en dan naar een ander hoogte punt in jullie leven.
    en alle dingen die daar bij komen kijken.We wensen jullie alle goeds en komen jullie nog persoonlijk begroeten.
    Liefs Aart liesbeth

• 29 Mei 2014 - 12:17

Sandra:

Tot heeeeeel snel LIVE :))))

• 02 Juni 2014 - 13:48

Janine:

En nu maar een mooi boek laten maken van jullie geweldige avonturen! :)