Terug naar het koude zuiden, haha - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu Terug naar het koude zuiden, haha - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu

Terug naar het koude zuiden, haha

Blijf op de hoogte en volg Rik & Gerie

01 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

En dan zijn we alweer op de terugweg naar Invercargill.. Rik en ik hebben in precies een week tijd, heel wat van het Zuider Eiland bekeken. We zijn totaan Lewiss Pass gereden en hebben al die tijd op gratis campings overnacht. De ene keer mèt sandflies (lees: soort vermomde fruitvlieg die heel gemeen steekt!! ) een andere keer zonder, de ene keer aan de voet van prachtige bergen, de andere keer bij een 'gewone' rest area langs de kant van de weg!

Wat hebben we allemaal gedaan?
We weten nu wat het is om echt te kamperen, met een nachtelijke temperatuur van zo'n 2,3 graden. ( als we geluk hadden was het net iets warmer)
We hebben ongeveer 1800 km gereden, waarvan per dag ongeveer 250, en hebben hierdoor min of meer het oosten van het zuidereiland bekeken en hebben de voornaamste berggebieden gezien ( wat meer in het midden, zie ook de kaart op de foto). We zijn Langs een aantal prachtige meren gescheurd en hebben boodschappen gedaan, zodat we straks met Janine ook weer op pad kunnen. ( lees: een 3e stoel gekocht, èchte koffie of thee mokken en een extra kussen).

Hoogtepunten:
-Mount Cook (vanaf een afstandje)
-Heerlijk badderen in Hanmer Springs ( soort spa iets, heerlijk op een druilerige dag..)
- Danseys pass, (zie filmpje op faceboek) een super mooie route door de bergen
- DOOR een grot met als enige licht onze eigen zaklamp, super mooi! Alleen jammer dat het maar 4 graden was .... ( we moesten ook door het water heen)
- Arthurs Pass, super mooie route! Helaas weinig gewandeld, maar dus wel door die grot! :)
- Fish en Chips, ons enige 'uit eten' deze week, waar je dan natuurlijk extra van geniet!!
- Weer bijkletsen met Janientje als we er weer zijn! En mee mogen doen met haar afscheidsBBQ, gezellig!!
- Even weer bijgepraat met onze lieve buurtjes uut Ruune!
- Vlak voordat we weggingen, voor het eerst sinds 4 maand, POST uit Nederland!! Woehoee.... ( Alle andere post is helaas nooit aangekomen, huil huil).
- Riks baard is ongeveer 2 mm (Ach, dat hoef je er niet op te zetten man!!' -> zegtie, maar dan moet hij zelf maar wat schrijven, haha..)

Dieptepunten:
-Voor het eerst deze week, sinds ons vertrek uit NL, moest ik (Gerie) weer een spijkerbroek aan ivm de kou.. Boehoee..
-Ik dacht slim te zijn en de rij bij de damestoiletten te omzeilen. Dus ging ik naar de 'parentsroom' en mocht ik sinds mijn tijd bij juf Pierik op de basisschool weer op een kleuterwc zitten.. Ahum... :(
- De eerste nacht in de tent, het was al hartstikke koud, maar het ging ook nog REGENEN... (Gelukkig bleef de binnentent wel droog!)
- Vervelend nieuws over een lieve vriendin in NL die gelukkig weer aan het opknappen is...
- Er bij het avondeten achter komen dat we geen groente gekocht hadden en toen maar gebakken aardappels met kaas en ui gegeten ( wat eigenlijk nog best lekker was!! )
- Onze bankrekening begint ook zijn dieptepunt te bereiken, sponsors zijn welkom! ;)

Nou, de groetjes aan je voetjes!

De heer de Weerd & mejuffrouw de Boer.

Ps. Dit verslag is enigszins over tijd, het is vandaag zaterdag en gisteravond hadden we al de bBq en hebben we al Janines kameraden en vrienden hier ontmoet.. Vandaag drukte om de auto netjes te maken, zodat we die een beetje gestructureerd in te kunnen richten.. Janine en ik zoeken de kleren uit, wassen de laatste dingen, drogen het bij het droogrek bij de kachel en ondertussen drinken we koffie en maken we de overblijfselen van de BBQ op, haha..

Liefs!

• 01 Maart 2014 - 08:29

Marieke:

Wat is nz een prachtig land, mooie foto's!
    Veel plezier bij Janine

• 01 Maart 2014 - 10:25

Diek :

Hallo lieve kids
    Wat weer een belevenissen en wat ee n mooi verhaal .
    Best bijzonder om zo met je vriendje en zusje het mooiste land van de wereld te zien .
    Nu weten jullie dus ook waar Janine is geweest ,geweldig hoor .
    En vanaf nu samen nog op ontdekkingsreis in New Zeeland ,en het nog gezellig afsluiten bij Pieter en Sabine . Veel zien ,veel foto's ,veel lol en veel gezelligheid samen .En voor ons op naar 25 maart ,eindelijk weer een dochter thuis !!!!Best wennen een mannengezin!!haha Maar ik word best in de watten gelegd hoor !!!

Liefs xxxxxx mam

• 01 Maart 2014 - 10:29

Wim En Gré:

Hoi Gerie en Rik,
    Leuk om weer jullie verhaal te lezen.
    Veel plezier de komende tijd in dat mooie Nieuw Zeeland met Janine !
    groetjes,Wim en Gré

• 01 Maart 2014 - 12:53

Klaas En Gea:

Lieve luitjes,

Jullie hebben ondertussen al heeeeel veel kilometers achter de rug en dan wat er nog komen gaat!
    Heel bijzonder om met Janine nu een tijd op te trekken.
    Samen relaxed je belevenisen te delen in een prachtig land!
    Geen wonder,dat je je baard laat staan, Rik, bij die temperaturen!!.
    Je laat zeker ook je haar even groeien voor warme oren!!

We wensen jullie nog heel veel mooie momenten met z'n drieen en Janine straks gezond
    naar huis en een voorspoedige reis!!

Gerie en Rik, jullie nog veel moois ontdekken!

liefs, klaas , gea en de rest!

• 01 Maart 2014 - 19:49

Gonnie:

Mooi dat er weer zulke goede berichten van jullie komen en dat jullie er nog steeds van genieten!
    Tja en als het geld bijna op is......... toch maar werken misschien?
    Heel veel groetjes en dikke knuffels uit Pesse!

• 01 Maart 2014 - 23:29

Aart Liesbeth:

Hallo Gerie en Rik
    Wat leuk dat jullie samen ook een weekje door Nieuw Zeeland hebben getrokken en al die mooie plaatsen
    hebben bezocht .Leuke verslagen schrijf je Gerie. Geniet van de tijd dat jullie samen door het Zuider eiland trekken, gaan jullie dan weer terug naar Australie als Janine naar huis gaat? of gaan jullie dan
    het noorden van N Z verkennen?
    Liefs Aart Liesbeth

• 02 Maart 2014 - 13:04