Made it to Mataranka and Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu Made it to Mataranka and Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu

Made it to Mataranka and Katherine

Blijf op de hoogte en volg Rik & Gerie

06 Mei 2014 | Australië, Katherine

Goedemorgen!

Hierbij weer een verhaal van Rik en Gerie in Kangoeroeland, helaas één van de laatsten.. Op het moment dat ik dit zit te typen, rijden Rik en ik naar Katherine, waar we langs het informatiecentrum gaan om wat advies te krijgen over hoe we onze dagen in de national parks hier het beste kunnen besteden. We willen graag naar Kakadu en naar Litchfield en die liggen beid op een paar uur rijden van onze uiteindelijke bestemming: Darwin. Daar proberen we dan onze mooie auto te verkopen en dan zit het er helaas alweer op. Tenzij we nog terugvliegen naar Perth, want daar zijn we het eigenlijk nog niet helemaal over eens. Binnenkort eerst de vliegmaatschappij maar eens even bellen hoe het allemaal zit met eventueel omboeken.. :)

Maar niet getreurd, we mogen nog even genieten van al het moois hier, voordat we weer terug naar Nederland moet.. We hebben vanuit Cairns de afgelopen dagen 700- 700 en 600 kilometer gereden en zijn Inmiddels dus aangekomen in the Northern Territory. Zeg maar een beetje het 'Groningen en Friesland' van Australië. Alleen dan zonder Piet Paulusma en met krokodillen. Die we overigens nog niet (houden zo!) gezien hebben..

Vanmorgen werden we wakker op de Mataranka homestead, waar een thermal pool langs het terrein van de camping stroomt. Rond een uur of acht zijn we daar vanmorgen dan ook ingesprongen. Heerlijk! Daarna hebben we ons ontbijtje opgewarmd (opgebakken aardappels) en een kopje thee gemaakt. En na de afwas en het tanden poetsen, tja zulke dingen moeten ook gebeuren, zijn we weer in de auto gestapt!

In de afgelopen dagen hebben we enorm veel prachtige roofvogels gezien die om de stoffige wegen heen vliegen en wachten tot ze een aangereden kangoeroe kunnen verorberen. Sommige zijn zo eigenwijs dat ze pas op het allerlaatste moment aan de kant vliegen en dat degene die rijdt (in de meeste gevallen is dit Rik) op de rem moet trappen.. Op de ellenlange wegen steek je naar ieder tegemoetkomer je hand op, omdat je eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje zit: de eerst komende paar uur zit je nog wel achter het stuur..

Gister sprak Rik een stel die voor 15 maanden gingen rondtrekken door Australië.. Nou, dat leek mij ook wel wat! Maar goed, op een gegeven moment is het ook gewoon mooi geweest en dat punt hebben we nu al bijna bereikt. We hebben er ook wel vrede mee dat we straks weer naar huis mogen. Het dringt dan ook steeds meer tot ons door dat het einde van het rondreizen nu echt in zicht komt en da's best raar na een half jaar lang van het ene avontuur in het andere rollen. We hebben onderweg zoveel mooie dingen gezien en zoveel mooi mensen ontmoet..

Soms denk ik wel, waarom kan het leven niet zo simpel zijn als hier in Australië.. Gewoon lekker op je blote voeten lopen en je van niemand wat aantrekken. Je werkt een tijdje, zodat je de rest van de tijd rond kunt reizen. Onderweg kwamen we zelfs een (oorspronkelijk Nederlands) stel tegen dat helemaal geen huis meer had, maar gewoon in een camper heel Australië doortrok.. Super toch? Zij waren met hun super schattige blonde kleinzoon op pad en die werd natuurlijk heerlijk verwend..

Over verwend gesproken.. Ik heb geloof ik nog helemaal niet verteld dat we in Cairns twee dagen de toerist uit hebben gehangen volgens mij.. Wij zijn een dag met een cruise meegeweest om te snorkelen.. Wauw, dat was echt super mooi! Wat een magische wereld onder water! We zagen zelfs een haai.. Dat was wel een beetje griezelig, maar ze hadden beloofd dat het geen gevaarlijke haaien waren haha.
Die dag erna (auw auw, een beetje verbrand) met het treintje naar Kuranda een kleurrijk dorpje in het rainforest en terug met de kabelbaan zeg maar. Haha oh, dat bedenk ik me nu pas trouwens! Haha, nou ja het is in ieder geval goed gegaan.. Ik ben er niet onder gaan hangen.. Hihi.

Een paar dagen later zijn we naar 'lava tubes' geweest en dat was ook wonderlijk mooi... :-) die avond hebben we lekker een appeltaartje gebakken in de oven, maar ik moet toegeven die van Diek / Gonnie of Janine is lekkerder haha..

Nou, ik ga eens even verder lezen in mijn boek. Rik rijdt ons zachtjes aan naar Katherine en daar zullen we straks ook eens even 'groceries' (boodschappen) halen.
Bruce Springsteen zingt rustig op de achtergrond en wij tuffen nog even verder door dit prachtige land...

• 06 Mei 2014 - 09:02

Marisca Noes:

Hoi Geniet van jullie laatste maand in Australie. De tijd is vast omgevlogen! Gr. uit Fochteloo

• 07 Mei 2014 - 20:16

Marieke:

Leuk weer nog een verhaal van jullie. Nog eventjes lekker genieten daar!
    Daarna weer naar Nederland, waar het ook fijn is met familie en vrienden!

Lekker genieten daar! Groetjes arjan en marieke

• 15 Mei 2014 - 08:17

Diek:

Ha lieve kids ,ik las jullie verhaal nog even voor de tweede keer .
    Heeft iedereen al zoveel gelezen van jullie dat niemand nu meer reageerd ,haha .
    Het blijft super om jullie verhalen te lezen .
    En dit is ook een belevenis die je altijd met je mee zult dragen .
    Nog even en dan komen jullie weer deze kant op ,is ook fijn hoor om al die lieve mensen hier weer te zien !!,We hopen op nog 1 verhaaltje van jullie laatste stukje van de reis .
    Liefs van ons ,dikke knuffel pap en mam!

• 17 Mei 2014 - 22:48

Bernhard:

Hey Gerie en Rik,

Nog eventjes en dan lekker weer terug naar Nederland. Het is heerlijk weer hier :-)

Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's!

Ook is onze oppas poule enigszins krap gebleken afgelopen week, haha.

Groeten en tot snel,

Bernhard

• 17 Mei 2014 - 23:16

Aart Liesbeth:

Lieve Rik en Gerie
    Ja het reizen en trekken is bijna afgelopen, maar de indrukken en alles wat jullie hebben beleefd kun je
    meenemen in de rest van je leven wij genoten ook van de prachtige verhalen en foto's.
    We hadden jullie laatste mail al wel gelezen maar nog geen tijd gehad te antwoorden We wensen jullie
    een laatste fijne week en wensen jullie een goede terug reis naar Pesse.
    Hartelijke groet Aart Liesbeth