Nog twee dagen bikkelen en dan... - Reisverslag uit Busselton, Australië van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu Nog twee dagen bikkelen en dan... - Reisverslag uit Busselton, Australië van Rik & Gerie - WaarBenJij.nu

Nog twee dagen bikkelen en dan...

Door: Gerie

Blijf op de hoogte en volg Rik & Gerie

16 December 2013 | Australië, Busselton

Gaan we weer op pad! En dat is eigenlijk ook wel weer lekker.. Vandaag zijn Rik en ik even naar het postkantoor geweest, om de auto weer voor een half jaar te registreren. En gister ook al naar een aantal andere winkels geweest om ons voorraadje voor onderweg weer een beetje te maken. (deo, tandpasta, wattenstaafjes, tig blikken groente, water voor onderweg en nog een beetje verse groente voor de aankomende paar dagen).

Goed, wat is ons plan? Ons plan WAS om via Esperance (google / atlas in de aanslag?) naar Norseman te gaan om de Nullarbor over te steken..
MAAARRR, onze lieve auto protesteerde de afgelopen paar ochtenden en het kon in principe de accu niet zijn, dus wat dan wel ? Wij naar een garage gegaan en erachter gekomen dat het waarschijnlijk de startmotor is.

Een uiteraard erg prijzig onderdeel van de auto. Dat konden ze wel maken voor zo'n 570 dollar, inclusief manuren van de monteur. Boeeehoee, daar ging ons zuurverdiende geld, maar het was ook wel fijn als die auto weer een beetje goed was natuurlijk. Dus wij een afspraak gemaakt voor maandag (vandaag).

Maar wat wil het toeval? De man die wij al zolang wij op de camping staan, bijna iedere dag groeten en een kort gesprekje mee voeren, zegt afgelopen donderdagmiddag: Vinden jullie het leuk als ik jullie een paar dingen over de Nullarbor vertel? Ja natuurlijk! Super.. En van het één kwam het ander, zijn vrouw kwam er bij zitten en we hebben donderdag tot 11 uur met hen zitten kletsen (meuh, volgende dag kwart voor 6 de wekker helaas, maar goed, niet voor niets, WANT:) Brice is a mechanic! Of terwijl een monteur! :D Hij zei al, tja: if I had the gear, I could fix it for you.. (als ik het gereedschap maar had) Nou,.. wij kunnen ook naar het gereedschap toekomen als dat mag?

Yeah, sure. You guys are more than welcome to come to our place.
(we waren hartelijk welkom om bij hen langs te komen)

En waar wonen ze ? Jawel hoor, dichtbij Perth.. Dus aankomende woensdag scheuren we weer naar richting de stad, waarvan we gedacht hadden die nu definitief achter ons te laten, maar het loopt weer anders dan gedacht...

Ik hoor nu al een paar mensen denken: HUH?! Kan dat uit? Zover rijden voor een reparatie. Eh, ja dat kan uit! Bovendien is het een mooi vooruitzicht om deze vriendelijke mensen weer te zien! :D

Morgen en overmorgen (dinsdag en woensdag) moeten we nog werken (hebben afgelopen zaterdag trouwens ook VRIJWILLIG aangeboden dat we wel wouden werken, omdat we nu dus eerder weggingen) en dan vertrekken we woensdag weer richting Perth.

Verder nog nieuws?
Nou, de vrije weekenden brengen we door met het Duitse stel dat ook bij Dave (de boer) werkt en dat houdt in dat we spelletjes spelen, chips eten en vrijwel geen bier drinken, want dat is veel te duur. Rik zal inmiddels wel afkickverschijnselen hebben, maar het is een beetje zonde om daar ons geld aan de spenderen. Afgelopen weekend was er (jawel, haha) een Christmas Carol bij de Busselton Jetty. Dat laatste is een hele lange pier, wat één van de trekpleisters van dit plaatsje is. Maar in ieder geval hebben wij met onze korte broekjes, slippers, bikini en de zonnebrand nog op het vel geluisterd naar: RUDOLPH THE RED NOSED RAINDEERE enz enz. haha, heel erg grappig. Ik zal er wel een foto van bijplaatsen.

Wat mij trouwens bij het volgende belangrijke punt brengt. In de wijngaard waar we de sokken vol kniehooggras hebben, vliegen die rondom je kop zwermen en waar de zon heerlijk op je vel brandt zijn namelijk ook jawel.. CHRISTMAS THREE SPIDERS.. (Hebben we toch nog een klein beetje een Kerst gevoel)

En één specifieke christmas three spider heb ik gevraagd om jullie de volgende boodschap te geven:

Lieve allemaal,
een heel liefdevol, gezellig, warme en mooie Kerst gewenst!

In een aantal landen vieren ze soms Thanksgiving en het is misschien wel een mooi idee om deze Kerst eens na te denken over waar jij of u allemaal dankbaar voor bent in dit leven of misschien in het afgelopen jaar..

Voor mijzelf sprekend ben ik natuurlijk enorm blij dat Rik en ik deze prachtige reis mogen maken en als alles goed blijft gaan in goede gezondheid weer terug komen in Nederland en uit kunnen kijken naar onze bruiloft!

Denk er zelf maar eens over na, want er is genoeg om dankbaar voor te zijn..

Liefs Rik en Gerie.

Ps. Ik zal de gezellige Kerstwandeling, de chocomelk + knieperties en het lekkere eten met de familie wel missen hoor! (Rik denk ik alleen het eet- en drinkbare gedeelte)..

Nou, ik ga er vanuit in dit jaar nog wel een nieuw berichtje te kunnen typen, dus over Best Wishes for next year hoef ik nog niks te zeggen.. ;)

PPS. Tot dusver nog géén kaartjes gesignaleerd :(
Hoeveel kunnen we er ongeveer verwachten ??

  • 16 December 2013 - 15:19

    Sandra:

    Liefste Gerie en Rick,

    Digitaal wil ik jullie bij deze een HEEL fijne kerst en oud en nieuw wensen..... Nog heerlijk genieten daar samen... En van wat alles dat deze reis jullie nog brengt. Nog veel plezier, geluk en liefde!

    Dikke SMAK uit Zwolle

    Ps. En of ik jullie ga missen tijdens de kerstwandeling?!! Damn! ... Haha! Volgend jaar zijn jullie erbij toch?! Geen excuses meer... Geintje! Zonder gekheid: natuurlijk gewoon het BESTE! Dit avontuur is jullie door alles en iedereen GEGUND!! ... Once in a lifetime... Nu genieten ZONDER mate... van elkaar en ALLES!! Beleef en leef... het GOED! Maar natuurlijk wel GEZOND terugkomen!.. En, en, en... ik kan nog wel heel erg lang door gaan met mijn wensen en boodschappen.... Haha! Oeps. Tot zover dan maar. 't Is ok voor nu. Tot het volgende bericht! Veel liefs, mij

  • 16 December 2013 - 15:27

    Marleen:

    Lieve Gerie en Rik,

    Ik lees even heel gauw jullie verslag in mijn pauze.. Leuke verhalen typ je toch steeds! Blij als ik weer een mailtje zie dat er een nieuw reis verslag online staat! Heb geen tijd om heel veel te typen nu maar ik wens jullie hele fijne feestdagen alvast! En een goede reis verder!

    (En van mij kan je een kaartje verwachten ;) Had gedacht dat die allang aangekomen was aangezien jouw zusje mijn kaartje in Nieuw-Zeeland al wel ontvangen heeft.. )

    dikke kus uit Pesse!xx

  • 16 December 2013 - 19:36

    Marieke:

    Hoi, leuk weer een verhaal!! Jammer dat je ons kaartje nog niet hebt gehad .. nog even een paar daagjes doorbikkelen. Xx

  • 16 December 2013 - 20:00

    Nientje EN Henry:

    Hee schatjes even een berichtje vanaf henry zijn nieuwe iPad!! Cool hè?! Waarschijnlijk neem ik dez mee naar zuid. Niet zo'n gesleep met mijn laptop.
    Wat weer een mooi verhaaltje!! Nog twee daagjes! Maar die route van jullie haha terug naar Perth!? Kun je niet een keer foto maken van een kaartje waar jullie route op staat!? Hihi
    Hier gaat alles goed. Zal vandaag ook verhaaltje typen! Morgen gaan henry en Janine op reis!! Woehoeeee!

    Dikke kus uit whangamata

    Trouwens ik ga vanavond aar THE hobbit !! In Nieuw Zeeland!!

  • 16 December 2013 - 21:09

    Randy & Bernice:

    Lieve Rik en Gerie,

    Wat weer een leuk verhaal. Altijd leuk om te lezen.
    Bij deze wensen wij jullie natuurlijk ook hele fijne feestdagen toe en veel geluk, gezondheid en liefde voor het nieuwe jaar 2014..
    Super dat jullie zo aan het genieten zijn, is jullie ook van harte gegund. Nog even aftellen en dan kunnen jullie weer verder reizen.

    We wensen jullie een goede reis verder, doe voorzichtig.

    Dikke kus en knuffel nog steeds van ons tweeën hihi ;)

  • 16 December 2013 - 22:11

    Sjinees:

    Misschien stuur ik jullie wel een kaartje, maar niet eerder dan dat Rik een biertje heeft gekregen,
    arme jongen, ik heb het te doen met hem. Zo'n heerlijke getapte jongen met witte schuimkraag, welke man
    wil dat nu niet. Wel geld voor een vliegticket en geen geld voor een pisje? Rik trap er niet in, eis het pisje op, hij is van jou, je hebt hem verdiend. :P

    Veel liefs en kusjes,

    De sjinees


  • 16 December 2013 - 23:22

    Diek:

    Haha even inhaken op het vorige stukje ,Rik je hebt op je verjaardag toch wel een pilsje gehad hoop ik ????Inderdaad hoe duur ook !!gewoon 1 en dan heerlijk genieten !
    Even over Thanksgiving ,bedankt hoor lieve dochters dat jullie tegelijk weg gaan ,haha
    Nee hoor jullie hebben groooooot gelijk ,gewoon lekker doen.
    Heerlijk om het zo allemaal te volgen !!!!
    Jullie zijn ook wel geluksvogels ,iedere keer is er wel weer een engeltje op de schouder die jullie helpt of de weg wijst .

    Heel veel plezier op jullie verdere avontuur ,en vooral schrijven want dat is genieten voor ons !!

    Dikke knuffel pap ,mam en Willian (is erg verdrietig dat Rik en Henry niet mee wandelen 2e kerstdag )

  • 17 December 2013 - 00:03

    Aart Liesbeth:

    Lieve Rik en Gerie
    Wat zijn jullie toch bofkonten zo maar weer een monteur geregeld maar kan de auto nog wel zover rijden
    of kijken jullie wel hoever je komt en maar duimen dat hij het onderweg niet begeeft ,niet vooraf zorgen maken Fijn dat jullie zo genieten moesten jullie nou druiven plukken of alleen maar de druiven ranken opbinden Leuke verslagen en foto's we wensen jullie nog veel plezier toe en fijne Kerstdagen
    gewenst waar jullie die ook vieren Liefs oom Aart tante Liesbeth

  • 17 December 2013 - 20:59

    Gonnie:

    Dit was weer een mooi verhaal Gerie! Hopelijk gaat het goedkomen met de auto. Trouwens wel jammer dat er geen kaartjes aangekomen zijn. Ik weet het toch echt zeker dat ik er een op de post heb gedaan. Bedankt, voor jullie mooie kaart die is wel aangekomen. Tot skypes dan maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik & Gerie

Vanaf 13 oktober 2013 tot eind mei 2014 zijn wij van plan om Australië en Nieuw Zeeland te bekijken. In het eerste land gaan we werken en reizen en in Nieuw Zeeland hopen we Janine op te zoeken... We hebben een stopover van een paar nachten in Singapore en gaan dan door naar Perth, waar de reis begint....

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 19010

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 27 Mei 2014

Backpacken in Australië & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: